Bijna de helft van de Nederlanders maakt gebruik van online peer-to-peer markten en het gebruik van deze markten zal verder toenemen. Dit blijkt uit een enquête onder het Nederlandse publiek. Het verdienen en besparen van geld zijn de meest genoemde redenen om actief te zijn op deze markten. Onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van de tegenpartij en over de kwaliteit van geleverde producten en diensten en onzekerheid over de betaling remmen het gebruik van online peer-to-peer markten.
Laatste tweets
WOCCU: Webinar: Crisis Response Efforts by Worldwide Foundation for Credit Unions – Stories from Ukraine and Turkey. ow.ly/SijP50OvXCn
De Ondernemer: EIF en Qredits sluiten overeenkomst: 100 miljoen euro voor leningen aan Nederlandse micro-ondernemers. ow.ly/jA0f50OpsEk
MKB Servicedesk: Steeds meer ondernemers financieren via crowdfunding. ow.ly/JOXO50OoJZQ
DNB: Vijf vragen over de bankenonrust. ow.ly/NR8B50Olr4f
DNB: Vooraankondiging actualisatie en consultatie Q&A Onafhankelijk functioneren Raad van Commissarissen: standpunt DNB. ow.ly/3n1Z50OkMKs
Recent nieuws
- Emerce: Jong MKB heeft vooral kansen gepakt tijdens pandemie
- FM: Alternatieve financiering wint terrein
- FM.NL: Ondernemers verdienen samenwerking bank en fintech
- De Ondernemer: Kwart van de jonge mkb-bedrijven focust zich in coronatijd op groei
- Persbericht Kredietunie Westerkwartier: Nieuw krediet aan “Feliz Novia”